meh, join skali click kat bwh ni..( ^_^ )Y

Tuesday, December 21, 2010

PART 1:' Cinta-cinta Lalu' yg mematangkan aku~

o.k.inilah dia entri yg ditunggu2 qilaHamzah*bunyi drum sket* =)

INI BARU FIRST PART 'CINTA-CINTA LALU'
_zmn skola rendah_
first of all, perlu d state ye..sy ank cikgu..sy jga bakal cikgu S.R.
(knapa kne state eyhh??hahaha..sbb post kli nih sgtla x bersesuaian dgn ape yg dh brlaku *bru aku tau knape mak ak dulu 'pandang slack je ble kantoi surat cinta'*
sbbnya??hahaha,skrg nih ak lak yg geleman klu de ank2 murid ak (tyme praktikum) yg berayat2 jiwang kat FB@medium2 len..=p

hahaha..stop dr situasi cam ak tgh tgk cermin td..
nak ikutkn, 2 kli 5 je la kn tyme ak kcik2 dlu cme mngkin care la dh brubah sket..
hehe..imbas2 blik, pernahkah anda:
--> ade posmen tak bergaji dr bdk klas sblah@bdk klas sendiri~
--> dapat surat yg sgt wangi *bedak talkum mama die kot yg di kebas*~
--> jumpa ayt ini di akhir surat anda, 'pecah kaca pecah gelas,lepas baca harap balas'@'pen merah pen biru, you marah I love you' @ etc.~
--> trima gula2 hacks dgn note kcik tulis 'Hanya Aku Cinta Kau Seorang' ~
--> bergayut kat tepon mcm 20taun xjumpa walhal sok dok mngadap jgk kat klas~

oooh..STOP..sblom ak muntah ijau teringt sejarah2 zmn jahiliah nih..hahaha..
*nak tau lbey roger ak private laa tp pgerasnye, "baldi merah" tuk ak@ko yg muntah*=p
korng cmne?haaa,klu tersengih sorng2 tuh confirmla korng
pun 5 kli 2 cam ak n ank murid ak..haha~
*share la pe plak 'kngn cinta lalu' anda*

cinta first part nih, plg klakar..plg bnyak memori yg ley wat pecah perot~
n npe ak tlis 'cinta first part' instead of 'cinta first love' sbb, dlm tempoh 6taun tu*biarlah mak ak je yg dh pning kira brapa sub-part dlm first part ni*

semua ni tak mendatangkan faedah n mrepek je kn..*ayat bakal guru*=p

but still..
npe ak tribute cinta nih mematangkan aku???
sbb.. aku belajar tuk memilih..kenapa MEMILIH?
aku jd lebih tau memilih mana yg penting dari mana yg lagha..
*study before you love somebody*ayt yg ak ingt pai skrg, dh nak 10taun wooo~
ak jd lebih tau memilih mana yg baik dari yg buruk..
*pernah dgr pengalaman adlh guru yg terbaik???* =)
tapi memandangkan tahap IQ n EQ ak mse nih xbrapa nak bercambah,
datang dan pergi 'mereka-mereka' ini pun tak brapa nak efek naik@trun motivasi dlm dri~
then, spe yg pling memberi efek nihh???


panjang bonau dah ni..ley berpinau baco nih haa..=p


_to be continue_

7 comments:

  1. anissss!! aku baru sampai blog kau! :)
    okeh.nak bc post jap.komen dulu.wakaka :p

    ReplyDelete
  2. hahaha...cepat2 update weh!!
    aku tak sabo nak share baldi merah ni.hahaha
    tp........
    aku gelak2 benonye.maksudnye 2x5 laa tu :p

    ReplyDelete
  3. miahahaha..prngai ko~
    orait2...tungguuuuuu*kasi suspen sket*(walhal sbb ak x serajin ko nk update blog..wakakaka)=p
    ceit,nk jgk tiru ak n ank murid ak..
    *hahaha,dh bley agk daaa*=)

    ReplyDelete
  4. bldi wrna len xley??xde bldi merah la..haha..nak share gak..:p

    ReplyDelete
  5. hahaha..xnk2..
    nak bldi merah jugak!!!*bru de mood love2* =p

    ReplyDelete
  6. haha.. perasaan cinta tu dtg senndiri.. tup2.. de symptom2 yg ko ckp tu ni.. tp pk2 balik.. tgk2 balik.. boley gelak2.. memng mematangkan kita.. tp.. ingt ye kawan2.. proses mematangkan cinta bukan hanya kita lalui.. tp dr pendengaran, penglihatan dan pembacaan...
    insyaAllah... aku doakan kwn2 aku sentiaasa dikelilingi dengan perasaan cinta yg suci..

    teringt zaman ko ketuk2 pitu bilik aku dlu. (blok E) :) tu pon ley gelak.. hehe..

    ReplyDelete
  7. hahaha..seb bek akk dh blnje adk pizza..=p
    yup2..deria2 len sgt2 mmbntu..=)
    amin..

    wahahaha..tragiSungguh zaman itu~
    thanks kak! x sngka dh 4 taun brlalu cptnye mase~
    =)

    ReplyDelete