meh, join skali click kat bwh ni..( ^_^ )Y

Monday, September 26, 2011

mana yang lebih utama?


berhias bagai nak rak,
make up tebal bak,
berbelit-belit membalut selagi boleh apa yang boleh dibalut,
menonjol segenap sesuatu yang sewajibnya tidak dipertonton..

cantik..
dimomok dengan perkataan sebegitu..
bergaya..
ditokok tambah sesedap perisa pula..

busana muslimah??
dilabel pada yang tak selayaknya..
propaganda cuma menghalal duduk letak hukum aurat sewenangnya..

tenggelam, buat aku sering bertanya pada diri..
sampai bila aku harus begini???

antara sedar dan tidak..
masih yang celaru itu pilihan aku..
masih yang sementara itu buruan aku..
masih yang palsu itu menarik aku..


hati...
hati....
hati.....
mana yang lebih utama?
redhaNYA atau penghargaan manusia???











_berteleku mengusir buntu celaru_

0 comments:

Post a Comment