meh, join skali click kat bwh ni..( ^_^ )Y

Saturday, September 7, 2013

Nikah's list: AWESOME PHOTOGRAPHER!


Lama menyepi, sebab banyak nak kena fikir dan buat sana sini tanpa henti..
alhamdulillah...
selamat bernikah dengan en suami yang awesome dengan sekali lafaz..=)
banyak cerita nak cerita, makanya untuk elak perangai menyimpang bila aku buat post,
terang2 aku letak title AWESOME PHOTOGRAHPHER pun tersimpang jap pergi kat en suami..hehe..

entri ni khas aku dedikasi kn kat photographer yg officially ada masa solemnization as aku sangat, amat, terlalu berpuas hati dengan servis yang diberikan "bunyi mercun"..

meet my beloved brothers:
abg shah, dgn abg aqmar*abgla sgt ko mar*=p
org first yg upload gambar majlis: abg shah*toche2*
org first yg upload bnyk2 gambar majlis: abg aqmar *syukran2*

thanks for being there for me, not only by being the person who captured my most beloved moment,
but also for all works supposed to do by the man of my family..
glad to have both of you as my bro!
teringat masa tragedi inai segget,
thanks abg shah for reminds me yg having those inai yang meriah penuh tangan tu not a good step especially when we gonna seek for the solemnization's barakah...
although adik also kluar dr SMKA, bila nampak benda cantik, hukum hakam pun boleh terlupa..hehe..thanks again abg..

and also untuk abg aqmar or I prefer to call him my adik,
tq dik for make me smile and laugh giler2, especially bila tengok kau merungut n mengomel macam makcik2, sbb acik sebelah akk tu buat cukur kening segala tapi mengucap macam tak habis belajar agama,
mungkinlah dik, sebab kak nes yg belajar SMKA ni pun hampir2 nak buat inai meriah penuh tangan wrinkle2 bunga bagai sbb nmpak cantik, lupa semua hukum hakam..=p

second, meet my beloved peers:

cahaya kehalusan nama glemer..dari saat aku tunang, mmg awesome sgt klik2 dia ni..
gigih tau...thanks ina...
pastu ada la jgk berjangkit kat my beloved imam: wana...eh sjak bila rajin jadi mamarazi ni wana?=p

and paling tak boleh blah, Gjat pun berjangkit penyakit ni, entah bila dia amik iPhone ak buat snap2 ni:




and, kredit utk diri aku yang tak lupa nak amik gambar sayap kiri and kanan aku masa right before khatam Al-quran session...=)..





hehehe...thanks utk smua peers yg memang cheerful n tak payah diminta bergambar hatta mengambil gambar, korang semua memang tiptop!

siap ada 'flower gurl' lg ok..over sgt nyah~ =p _tq my love_


now...meet my official photographer:

abg din, a.k.a abg din JDT...
sbb aku kenal dia pasal minat aku kat B.O.S.S n JDT..
banyak sebab aku nak bagi publisiti kat abg din ni,
as kalau ada readers yg baca post ni tgh fikir siapa nk hired utk capture moment2 sweet yg sekali je seumur hidup (melainkan ko nk kahwin 2, 3 laa),
tanpa syak,abg din memang pilihan tepat,
meh sini aku cerita kenapa:


1) kelakar, selesa, mesra
-bila masa nk nikah especially, korng akn dpt rasa angin kus2 yg boleh buat korng nervous tak tentu pasal,
masa tgh nervous tu, ingat senang ke nak adapt dgn org yg baru first time ko jmpe dpn2? jantina lain pulak tu...aku ni pulak memang over particular bab aurat segala *ni ak smbung cite section 2*..
but, awesomenya abg din ni, serius, xde rasa kekok langsung, bual flow cantik je, ketawa jangan cerita lah, hilang nebes terkumpul semua, sgt2 cepat mesra, bukan setakat dgn pengantin, dgn pengapit, dgn mak andam, dengan akak pengantin,  semua lah dia bual selamba je and awesomenya semua boleh masuk..=)

2) particular tang agama
- ak ni kadang2 boleh jadi sangat annoyed, bila aku kata tak, makanya tak, family n husband memang tahu sangat2, bila aku cakap, aku sanggup tak pakai make up dari kena makeup dgn lelaki/separuh lelaki, aku taknak amik gambar masa aku solek bila hired male photographer as ak bila make up mmg harus lah rambut, leher terdedah, mmg aku degil and aku boleh mengamuk tak tentu pasal sebab2 macam ni..hehe..my bad..
tapi kan...tapi kan...abg din ni, comel tau....sebab??? sebelum ni bila aku cakap tak means tak lah kan,
sekali encik suami call ckp "ummi, abg din mintak ummi pakai tudung lengkap, dah sedia nanti dia nak amik gambar solek sikit mana yang dapat, boleh tak ummi, abg din dah tunggu kat bawah tu?"
serius ak terus senyum masa tu, eh, bagus jugak abg din ni...first impression ak tuu...berbintang2 untuk abg din..=)
- dalam pada aku menjaga tu, dah namanya nervous pengantin, elok je lepas 'sah', kan ada kena salam2, aku punyalah nervous n blur, semua aku salam, nasib baik lah tok kadi dah jalan ke depan, kalau tak mau dengan tok2 kadi aku salam sekali..=p...dalam pada aku blur tu, ade la aku tersalam 4, 5 org lelaki yg aku rasa ajnabi, nasib baik abg din sedarkan aku, dia pergi sebalah aku then bisik "Anis, salam yang perempuan je, lelaki tak payah". Aku macam haaa?aku dah salam berapa banyak lelaki ni???rasa nak tepuk dahi laju2 je...khilaf aku ni, klau xde abg din, tak dapat aku bayangkan saham aku salam dengan ajnabi2 yg lainnya...istighfar banyak...mana nak dapat photographer macam ni? bukan hanya peka dengan angle, lighthing, je, tang adab dan agama tu, susah weii nk dapat photographer merangkap penasihat bertauliah ni..senyum banyak2 aku tiap kali aku ingat balik....mmg tak salah pilihan aku dengan husband..=)

3) profesional bak hang~
- pasal skill abg din mmg tak yah ckp lah, tgk koleksi lens die pun dah tau, tapi, bukan senang jgk nk dpt photographer yg boleh jadi director at the same time..
bagi pasangan yang malu2 nk pose, abg din mmg cukup terbaik...
sebabnya, dalam pada aku yg mmg camwhore and husband yang memang quite 'gila2', kira tak berapa nak seganlah, tapi at that important day, kitorang seriously kaku beku...nebes pengantin belum hilang kot..
yang bestnya abg din ni, dia yang akan cakap pose macam mana, kepala tu berapa degree dagu kena turun, nak dongak banyak mana, siapa tengok siapa, tangan nak letak kat mana,
semualah, senang cerita, tak payah buat research pose, abg din dah ada semua dalam kepala..=)

4) menepati masa, tak berkira,,
- photographer yg dh establish mmg wajib ada time frame utk majlis as service charge pun according to time value, tapi kan..tapi kan...abg din ni cool juga, sorry dpt pengantin macam anis ni yg asyik ckp, jap eyh abg din, jap je, sikit je lagi, "kalau boleh semua org nk kne ada dlm gambar" punya perangai..=p...although dah banyak kali jugak abg din dok tengok jam, tetap jugak abg din kasi settle semua yg anis minta..=)...mana dgn insiden tok kadi salah rumah berjam lagi...hehehe..funny yet memorable enough..tq abg din bersama2 family anis and jazli sabar menunggu tak berkira waktu even semua dah tak senang duduk masa tu..=p

5) mudah dibawa berbincang and available..
- yang nego dgn abg din ni for sure la my en husband, my beloved Jazli picture him as a very easy-going person...mula2 macam ada doubt la jugak, yela, bukan photographer kecik2 abg din ni, risau jgk over budget, macam2 lah yang bermain di benak pemikirankuuu...nego punya nego, abg din kasi best price untuk kitorang...=)...senyum banyak2...dengan skill yg abg din ada, dgn sikap abg din, dgn ilmu agama dia semua, terasa kerdil sgt diri ni dapat jugak hired abg Din...=)...senyum lagi banyak2...

panjang lebar as expexted entri lepas gian menaip ni..=p
motif entri ni " TERIMA KASIH MY AWESOME PHOTOGRAPHER!!!"
ooh, untuk yg nk hired abg Din yg awesome ni boleh riki2 kat fb dia:
Saluddin Ismail
tapi 01/12/2013 I dah booked dia tau..kikikikiki...
sori lah abg Din tepek nama abg Din banyak2 kat post ni,
mmg perangai sy kalau puas hati, puas hati betul,
benda baik, baik kita share dgn org lain kan...=)
semoga abg terus sukses and jadi legend dengan skill abg..terima kasih mencemar duli sudi rakam majlis kami..pssst: jumpa lagi akhir tahun nanti...=)
_special appreciation for whole family, both side, bff, guest, next post pulak, panjang bebenau dah entri kali ni_ =)

1 comment:

  1. star sapphires are used for men's cabochon rings, but they are perfectly suitable for any jewelry design from earrings to pendants, and beyond. Black Diamond Back to Top Last, but certainly not least, is black diamond; diamond is considered to be the world's most precious and valuable gemstone, though it is not necessarily the rarest. Black diamond is.
    shoulder bags
    mens watches
    Diamond Earrings

    ReplyDelete